top of page

שיתוף אישי (ועוד קצת על למה אני כל כך אוהבת את הנטורופתיה...)


חלקכם יודעים שיש לי בעיה ברגל. הרוב לא יודעים בדיוק מה הבעיה... ממש כמעט בדיוק לפני ארבע שנים התפוצץ עלי בקבוק חם והשאיר אותי עם כוויות דרגה 3 ברגל שמאל. כמובן, כנטורופתית טובה, אחרי סיום הטיפול הקונבנציונלי התחלתי לטפל בעצמי :) למעשה, טיפלתי בעצמי כל כך טוב שממש כמעט ואין צלקת. מה כן יש? יש כאב. לקח לי ולרופאים שלי הרבה זמן לפענח מה זה הכאב הזה ולתת לו שם: CRPS. חודש נובמבר (חוץ מחודש המודעות לסרטן הערמונית) היה גם חודש המודעות ל"מחלה" הזו שלי, שעדיין כמעט ואינה מוכרת.

Complex Regional Pain Syndrome זה השם המלא, ובעיקרון זה פשוט מתאר מצב שבו אחרי טראומה כלשהי נותר כאב משמעותי ולא בהכרח פרופורציונלי לפציעה הראשונית.


וזה הרגע שבו אני מודה לרפואה המשלימה. למה? כי כאב זה לא משהו שאפשר לראות. מי שסובל מכאב יכול להרגיש אותו, אבל מבחוץ- אין שום דרך לאבחן כאב. עברתי דרך המון רופאים שונים, קיבלתי שלל עצות הזויות (כמו: תקשרי ספוג לרגל), ואף אחד לא באמת ידע מה לעשות איתי ועם הכאב הזה. אפילו כשקיבלתי את האבחנה - לא היה ממש מה להציע לי, מלבד טיפול כרוני במשככי כאבים או טיפול קיצוני במיוחד של הרג תמידי של העצבים ברגל. הרבה מהמטופלים שמגיעים אלי לקליניקה, גם להם יש כאבים נעלמים. כאלו שקשה לאבחן, או כאלו שיש להם אבחנה אבל לא טיפול. שיא הסיפוק מבחינתי הוא כשאני מצליחה לעזור למטופלים האלו- שמה שיש להם הוא "בלתי פתיר" או שהרופאים פשוט מתעלמים ממנו כי אין אבחנה ברורה.

בשנה האחרונה נכנסו אלי לקליניקה לא מעט מטופלים שהתלוננו על שלל תסמיני כאב שלא הצליחו לקבל אבחנה מדויקת או טיפול יעיל שיפתור את הבעיות שלהם.

היתה מטופלת אחת שבפגישתנו הראשונה כל המפרקים בגוף שלה כאבו כל כך שהיא כמעט דמעה מהכאב שחוותה כשהתיישבה על הכסא מולי (ובדיוק השבוע עדכנה אותי שמלבד מעט כאב במפרק היד מצבה מצוין), ומטופלת אחרת שבעבר נאלצה להפסיד ימי עבודה מדי חודש בשל כאבי מחזור אך היום כבר לא זוכרת איך זה מרגיש.... ברפואה המשלימה זה פחות משנה איך קוראים לתסמינים שלכם, ויותר משנה למה אתם סובלים מהם ואיך אפשר לפתור את זה. אל תתעלמו מהכאבים שלכם, תטפלו בהם, גם אם אין להם שם יפה או תרופה, זה לא אומר שהם אינם קיימים... הזכות שלי כנטורופתית היא לעזור לאנשים שבדיוק כמוני, יש להם תסמינים מוזרים שלא בהכרח הגיוניים לאף אחד אחר. שיהיה חודש דצמבר נפלא וחג חנוכה שמח :)


חג שמח

Featured Posts

Recent Posts

Archive

Search By Tags

Follow Us

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page