top of page

וכל המרבה (בחברים!) הרי זה משובח...


כולנו יודעים שחברים זה נחמד... מי לא אוהב לשבת לערב כיף עם חברים, להרגש משיחת נפש ולהרגיש כאילו באמת מבינים אותנו?

אבל ידעתם שהחברים שלכם באמת פשוט מאריכים את החיים שלכם?

מחקר מצא שאנשים בעלי קשרים משמעותיים רבים עשויים לחיות עד 22% יותר מאנשים בודדים! כשחושבים על זה, זה בעצם הגיוני. כי אם תעצרו לחשוב על זה, אני די בטוחה שתמצאו שאחרי בילוי עם חברים אתם מרגישים יותר טוב, ותחושות של דיכאון וחרדה פוחתות. בדידות יכולה להשפיע לרעה על הבריאות שלנו באותה רמה כמו עישון של 15 סיגריות ביום!

אפילו אם יש לכם אלפי חברים ברשתות החברתיות, לרוב האנשים יש כ-150 אנשים במעגל החברתי שלהם ומתוכם כ-15 הם חברים קרובים. לכל אחד מהם יש תפקיד משמעותי אחר בחיים שלנו- רובנו יודעים למי להתקשר עם חדשות טובות ולמי להתקשר דווקא כשצריך תמיכה כי המצב לא נראה מזהיר.

החברים שלנו ברשתות החברתיות יכולים להשפיע על תחושות של ניתוק, אך חברים איתם אנו נפגשים פנים מול פנים, תורמים לפעילות כמעט כל מערכות הגוף. לא רק שאנשים שהם פעילים חברתית נמצאים בסיכון נמוך פי 4 לתפוס הצטננויות, אבל יש השפעה גם על המוח! מחקר אף מצא כי אנשים מבוגרים שהם יותר פעילים חברתית סובלים פחות ממחלות מוח ניווניות כמו דמנציה.

הבעיה היא שבשלבים שונים של החיים יכול להיות יותר קשה לפתח קשרים חברתיים חדשים.


פעילות כיפית עם חברים

אז הנה כמה רעיונות על איך אפשר לרענן ולשמר את רשימת החברים שלנו:

1. פעילות גופנית!

כמובן שבפני עצמה פעילות גופנית היא בעלת חשיבות עליונה לבריאות שלנו, אבל הצטרפות לחדר כושר או שיעורי התעמלות שמתאימים לכם זו דרך מצוינת לפגוש ולהכיר אנשים חדשים!

2. רשתות חברתיות!

התקשרו לחברים או קרובי משפחה באופן קבוע, גם אם לא דיברתם זמן רב סביר להניח שהם ישמחו לשמוע את קולכם! אם הם גרים רחוק או במדינות אחרות, צרו קשר ויזמו שיחות איתם דרך סקייפ לדוגמא. זה שלא גרים קרוב לא אומר שאי אפשר להישאר בקשר. נצלו את האינטרנט והצטרפו לקבוצות של אנשים בעלי תחומי ענין דומים ותוכלו להכיר כך אנשים הדומים לכם.

3. פתחו את תחומי הענין שלכם!

על ידי הצטרפות לשיעורים, קורסים, הרצאות בנושאים במעניינים אתכם תוכלו גם להרחיב את הידע שלכם וגם להכיר אנשים הדומים לכם. אם אין באזורכם שיעורים כאלו המעניינים אתכם או שאתם יכולים לעמוד בהם כלכלית, תמיד אפשר להתנדב בארגון שמטרתו קרובה לליבכם!

4. אמצו חיה!

מלבד העובדה שמגורים עם חיה משפיעים בפני עצמם על תחושות של בדידות, חיות מהוות הזמנות מצוינת להכיר אנשים חדשים (דרך פורומים לייעוץ בנושאי גידול חיות, גינות כלבים ועוד!).

אז צאו החוצה, פגשו אנשים טובים, תהיו נחמדים לאחרים והעולם יתחיל להיראות טוב יותר!

Featured Posts

Recent Posts

Archive

Search By Tags

Follow Us

  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page